Forventningsafstemning
East Wing High er et 18+ scenarie, hvor vi som udgangspunkt forventer at alle kan passe på sig selv og sige fra i ubehagelige situationer. Derudover forventer vi at du som spiller arbejder for at skabe et spændende og betydningsfuldt scenarie for dine medspillere og at de ligeledes gør det samme for dig.
Giv plads til drama, intriger og dybe relationer. Lad dig rive med, når din karakter står på usikre ben, men husk at du som spiller altid kan trække dig. Det er meningen at East Wing High skal føre dig ind i de følelser, der følger med at være teenager/lærer og udfordre din karakter på godt og ondt. Vi understreger dog at du på ingen måde skal føle dig hverken fysisk eller mentalt utryg. Hvis en ubehagelig situation opstår, så sig fra!
Vi har tryghedsværter med til scenariet, som du er velkommen til at tage fat i. Vi og vores tryghedsværter vil dog kun blande os, hvis vi vurderer at det er nødvendigt eller I direkte beder os om det.
Vores mål er at skabe et hyggeligt scenarie, hvor I som spillere har mulighed for at trække scenariet i den retning, der giver jer den fedeste oplevelse.
Vi forsøger så vidt muligt for at være åbne i vores kommunikation og er modtagelige for input, både før, under og efter scenariet. Vi vil gerne hjælpe jer til en fantastisk oplevelse og vil gøre hvad vi kan for at inddrage jeres input.
For at gøre det så nemt som muligt for alle, har vi valgt at indføre en række mekanikker til scenariet. De bliver kort gennemgået nedenfor og vil være en del af workshoppen fredag aften.
Relationer
Dette scenarie bæres hovedsageligt af relations-spil og det er derfor en meget vigtig del af scenariet. Selvom I er få spillere, har jeres karakterer meget med hinanden at gøre. I går ikke blot på den samme skole eller i den samme klasse, nogle af jer er også medlemmer af de samme foreninger og andre bor i samme del af byen.
Fokuser på de af dine relationer der giver mest mening for dig, at få en masse spil ud af. Relationen skal boostes med energi og kemi, for at den kommer til at fungere – og hvis den alligevel ikke bliver til noget til selve scenariet, så husk at sige pyt og fokuser i stedet på de relationer som driver scenariet for jer.
Husk også at forventningsafstemme med din gruppe forud for scenariet, så I er enige om hvad I går ind til.
HUSK, inden spilstart torsdag, kører vi en workshop med gennemgang af mekanikker og nogle Get-to-Know øvelser. Her bliver der også mulighed for at snakke sammen i grupperne og med relationer udenfor de primære grupper.
Mekanikker
Kyssemekanik – vi bruger en kyssemekanik, hvor man aer hinanden på kinden, for at symbolisere kys.
Fysisk og mental press-o-metre – på jeres navneskilte vil vi markere jeres press-o-metre, så I nemt kan gennemskue den anden spillers forudsætninger.
“Kan man, så kan man” – vi kører efter princippet: hvis det passer til din karakter, så kan din karakter.
Sex – vi bruger ikke sex-mekanikker til scenariet, da vi ikke mener det passer ind i vores fokus for scenariet. Hvis I alligevel ønsker at jeres karakterer har sex, så gå afsides og aftal hvad der er sket.
Kamp – evt. kamp foregår som show-fight. Dvs. at du med vilje rammer ved siden af, imens din modstander reagerer som om de er blevet ramt.
Vigtigt om kærlighed, sex, kamp og vold
Vi kan sagtens følge, at der kan opstå situationer, hvor andet end blot at holde i hånd, giver mening for jer. Brug derfor kysse-mekanikken ved kys og aftal derudover indbyrdes, hvad I føler jer tryg ved i forhold til fx. fysisk kontakt under scenariet. Hvis det ønskes kan vi gennemgå berørings-mekanik og stop-ord under workshoppen torsdag aften.
Voldtægt vil vi meget gerne UDELADE fra scenariet. Voldtægt er en voldsom handling, som sammenlignes med overfald og drab. Det er en handling som forandrer alle involverede voldsomt og en handling som straffes hårdt.
Hvis du forvilder dig ind i en slåskamp, kommer du højst sandsynlig til skade og du vil derfor bære det “smertefulde sår”/blå mærke/rift/brækkede arm en del af scenariet. Skolens sygeplejerske kan muligvis hjælpe en smule, men ellers må du acceptere dine mærker igennem hele scenariet OG på dit prom-billede. Har du været i slåskamp, så kig forbi vores base, hvor vi har en sminkekuffert stående.
Husk at kamp handler om den fede scene og ikke om hvem der står tilbage. Hvis det ikke giver sig selv under selve spillet, så må I gå til side og aftale udfaldet offgame.